بهگزارش میراثآریا بهنقل از روابطعمومی ادارهکل میراثفرهنگی، صنایعدستی و گردشگری اردبیل، بهزاد مجیدی معاون توسعه مدیریت این ادارهکل امروز سهشنبه ۲۱ آذر با اعلام این خبر تصریح کرد: «این طرح در راستای استقرار نظام حقوق شهروندی در سیستم اداری و با هدف اجرای دستورالعمل سازمان اداری و استخدامی اجرا میشود.»
او تأکید کرد: «میز خدمت به دنبال ارائه خدمات بموقع، سریع و آسان برای ذینفعان و مراجعه کنندگان ادارهکل بوده و عملیات اجرایی آن بلافاصله بعد از ابلاغ دستورالعمل عملیات اجرایی آغاز شده است.»
مجیدی با اذعان به اینکه میز خدمت در دو شکل حضوری و الکترونیک پیاده میشود، اضافه کرد: «برای راهاندازی میز خدمت حضوری فضای مناسب تخصیص یافته است.»
به گفته او در راستای راهاندازی میز خدمت حضوری در کنار ساماندهی و پایش نیروی انسانی، کارشناسان ماهر و مسلط به امور نیز از سوی ادارهکل انتخاب شده است.
مجیدی با اشاره به طراحی فرمها و فرایندها اضافه کرد: «هدف از میز خدمت حضوری این است که ارباب رجوع در کمترین زمان ممکن پاسخ قانونی برای درخواست خود دریافت کنند.»
معاون توسعه مدیریت ادارهکل میراثفرهنگی، صنایعدستی و گردشگری استان اردبیل همجنین در خصوص راهاندازی میز خدمت الکترونیکی تصریح کرد: «با توجه به اینکه اقدامات قبلی اداره کل در تحقق دولت الکترونیک و با خدمترسانی شفاف و سریع همراه بوده، این امر اجرای این طرح را تسریع کرده است.»
مجیدی تأکید کرد: «از جمله اقدامات صورتگرفته طراحی سامانه الکترونیک و استفاده از ظرفیت وبسایت و دستگاههای ارتباطی هوشمند است؛ بهطوریکه در سایت ادارهکل بخشی با عنوان میز خدمت الکترونیک تدارک دیده شد. میز خدمت الکترونیک واقع در وبسایت حاوی ضوابط، مقررات، استانداردها، سؤالات متداول و فرمهای الکترونیکی است.»
مجیدی همچنین به تولید و تهیه نرمافزارهای معرفی اماکن فرهنگی و تاریخی، صنایعدستی، مراکز اقامتی و گردشگری اشاره کرد و افزود: «با استفاده از تلفن همراه این نرم افزارها قابل استفاده است.»
او با اشاره به اینکه لینک نرمافزارها در وبسایت ادارهکل موجود است، خاطرنشان کرد: «درعینحال نقشههای گردشگری استان، شهرستانهای دهگانه و مناطق شهری با اطلاعات کامل در وبسایت تعبیه شده است.»
انتهای پیام/